Australïe reisverslag December/Januari - Reisverslag uit Manly, Australië van Downunderlikeaboss - WaarBenJij.nu Australïe reisverslag December/Januari - Reisverslag uit Manly, Australië van Downunderlikeaboss - WaarBenJij.nu

Australïe reisverslag December/Januari

Door: Jelle de Boer.

Blijf op de hoogte en volg

01 Februari 2014 | Australië, Manly

Plaats: Australïe:
Datum: Zaterdag 1-2--2014
Plaats: Manly Library.

Reisverslag van maanden December/Januari

Ik geniet hier nog elke dag van het mooie leventje en van al die vriendelijke mensen. Ze kunnen en willen je werkelijk waar overal mee helpen.

In Nederland kunnen ze nog wel een heleboel van deze mentaliteit leren!
Maar goed genoeg daarover...

Begin December

We hebben de Bunkhouse verlaten en hebben gekozen voor appartementje. Perfect voor werkende mensen, goede kamers, balkon, rustige buren en daardoor kon je dus heerlijk je rust pakken.
Hier zijn we gebleven en hebben we lekker doorgewerkt tot eind December (kerstvakantie).

Toen zijn we weer verhuisd naar een ander hostel: een soort Nederlands hostel dus perfect voor de kerstdagen en de gezelligheid!

Rond de kerstdagen hebben we ons hier prima vermaakt, enorm gezellig.
Elke dag feest met leuke mensen, veel lekker eten, muziek, en natuurlijk ook weer het een en ander aan alcoholische versnaperingen mocht niet ontbreken.

Wat ik nog wel een leuk detail vond is dat we met kerst in de zee lagen en dat er volop gesurft werd.
Terwijl het bij jullie steen en steen koud werd met regen en sneeuw en het hele rattenplan.

Puur om het grote verschil weer te geven: een compleet andere wereld hier.

Daarna op naar NYE= New Years Evening!
S"ochtends vroeg uit de veren.
Een van de eerste ferryboten gepakt naar Sydney.

Daarna nog een klein half uurtje naar een park toe lopen om naar binnen te gaan en gehele dag door te brengen met een prachtig zicht op de Harbour Bridge en het Opera House.

Hier aangekomen met een groep van ongeveer 25 hele gezellige mensen uit Nederland de dag door gebracht.
Feesten, vrienden maken en super vet vuurwerk gezien!

De hele dag was super vet!


Na dus een super leuke en gezellige kerst en oud en nieuw te hebben gehad, ondanks het feit dat het zo leuk was heeft het ook allemaal wel een beetje erg veel geld gekost en dat waren we een beetje zat.
Daarom hebben we gekozen voor een goedkopere optie: namelijk een camping waar we 100 dollar voor een week betaalde.
Dit beviel ons alleen totaal niet omdat we lekgestoken werden door muggen, amper tot slapen toe kwamen, en een te klein tentje hadden gekocht. Onze benen kon je beten uit de tent zien drukken haha.


Dit heeft gelukkig maar een weekje hoeven duren want toen kwam er een jongen die we al eerder in een ander hostel ontmoet hadden met een andere optie: namelijk hij gaf ons de kans om in een huis met 6-7 personen te gaan wonen. Dit huis is te zien op me Facebook en is voorzien van alle gemakken.In vergelijking met een hostel heb je het dubbele, voor de halve prijs.

Dat liet ik me dus geen 2 keer zeggen en we hebben gelijk ja gezegd!
Ondertussen bevond het werk zich ook op dezelfde plek want ik had geregeld dat Erwin ook voor mijn werkgever kon werken.
Qua vervoer is dit natuurlijk ideaal en het is nog hartstikke gezellig ook!

Op de dag dat we het huis ingingen 10 Januari: Vertrek Janneke.

Voordat we het huis gingen betreden gingen me zusje en Janneke uit elkaar na een jaar samen gereisd te hebben en van alles te hebben meegemaakt. Wij hebben ze naar het vliegveld gebracht en dit was een mooi afscheid, beide waren ze zich wel gelukkig want de een wilde graag naar huis en de ander was nog niet klaar om te vertrekken uit Australie. Voor mijn zusje zal het wel even wennen zijn geweest om daarna in haar eentje verder te moeten gaan.
Na het wegbrengen en terugbrengen van Nina in het hostel waarin ze verbleef zijn we naar ons huis toegereden.

Het huis ligt in een nette buurt genaamd: North Curl Curl
Vlakbij een strand, van alle gemakken voorzien en prima om lekker tot rust te kunnen komen als je hard werkt de gehele week :)

APPARTEMENT:

Vanaf het appartementje was het eigenlijk elke dag werken naar hetzelfde werk en daarna weer samen naar huis rijden,chillen op de veranda, of strandje soms, douchen, eten, slapen.

Beviel ons allebei geheel prima!

En zo ging het dag in dag uit...

Tot... 17 Januari

Vrijdagavond 17 Januari.

Na het werk zaten we dus weer heerlijk op het verandaatje en ik was alleen wel helemaal gesloopt.

We zaten met vier andere Nederlandse jongens volgens mij, Jelmer, Kevin, Rene, en een tweede Jelle.

Na het eten dronk ik gewoon rustig 1 of 2 biertjes weg en wat water.
Later had ik enorme last van koppijn, en niet een beetje nee echt koppijn geen aspirientje dat hielp..

Ik besloot dus om op tijd te gaan slapen en ik wenste de jongens een goede avond en ging naar bed. De hoofdpijn werd eigenlijk alleen maar erger, ik snapte er niks van ik drink ladingen water, eet goed en gezond....


De volgende morgen werd Erwin wakker en die besloot me op tijd te wekken om wat leuks te gaan doen.

Maar helaas ging dat wakker maken niet zoals gepland. Ik reageerde nergens op en na een paar tikjes in me gezicht en af te wachten wist ik uiteindelijk naar buiten toe te komen. Daar was het net of ik dwars door iedereen heen keek en ik voel zo om in de struiken achter.
De jongens hebben me toen gelijk in de auto geladen en naar het ziekenhuis gebracht.

Aangekomen in het ziekenhuis:

Aangekomen in het ziekenhuis was het allemaal eigenlijk verergerd met mijn situatie, ik reageerde niet meer en werd af en toe wakker en was dan aggressief. Ik werd daarom slapende gehouden met een buisje die lucht door me neus blaast en me zoals het ware beademt.

Zaterdag ben ik het ziekenhuis dus ingekomen en ik denk dat ik Woensdag pas weer een beetje begreep waar ik was en wat er ongeveer gebeurd was na uitleg van de dokters. Ik was heel erg verzwakt door het stilliggen in bed en al die medicijnenrotzooi.

Toen ik Erwin en Nina aan het bed zag zitten met die angst in hun ogen vond ik dat toch wel erg moeilijk...

Het is al vaker gebeurd dat er mensen langs me bed zaten met diezelfde angst in hun ogen en op de een of andere manier ga je jezelf altijd zo voelen dat je er een schuldig aan bent.

Ik weet ook wel , ik kan er niks aan doen en het is mijn schuld niet.
maar toch.

Voor mij was het vooral heel raar dat ik die dagen gemist heb en mezelf van die rit naar het ziekenhuis niks kon herinneren.

Ik wil iedereen en dan met name Nina en Erwin voor de directe steun bedanken!

Maar zoeiso! Wat deed het me goed om al die whatsappies en facebookberichten en dergelijke te ontvangen van iedereen super bedankt daarvoor!!

Australian Backpackers ook bedankt voor het medeleven!

Super Allemaal ! Kus x

* en voor de heren een goede hand! :P

Zo pff...

Nadat ik weeer ontslagen was uit het ziekenhuis had ik nog erg veel vraagstukken. ik wist nog niet of het vermoeidheid was, of wat dan ook.

Daar word nu dan ook onderzoek naar gedaan dus niemand kan weten wat ik heb: laat dat even heel duidelijk wezen!

Er worden nog meer foto's genomen en er zijn al een serie foto's van de hersengebieden genomen. Die gaan ze dan vergelijken met de vorige foto's van vlak na het incident en wie weet kunnen ze iets vinden.

Ik zelf hoop dat het bij 1 opnamen blijft en dat het te maken zou kunnen hebben met oververhitting moeheid van het werk misschien iets te veel alcohol in de weken daarvoor.

Ik ben er nu alleen maar twee keer zo sterk uitgekomen!

Ik zal ook altijd me kop in de hoogte houden:

En zoals Perry ooit zei: " Jelle, maat: volgens mij moeten ze echt met een Tank komen om jou vlak te houden, jij komt altijd weer overeind."

Houden zo!


Voor mijn ouders was dit natuurlijk een enorm moeilijke situatie, en die wilde het liefst deze kant op komen om me te kunnen zien.
Erwin en Nina hielden hun elke dag goed op de hoogte.
Gelukkig komen ze de 23e deze kant op en gaan we 4 weken op roadtrip met ze 4en.

Erwin wilt doorsparen voor de roadtrip met ze 2en.

We huren dan een 6 persoonscamper en gaan richting Pearth touren,ik kan niet wachten om ze weer te zien en vast te houden want het was toch wel even schrikken allemaal.

Wat een geweldige kans om dit te doen met de hele familie, ik denk maar een eenmalige kans en die moet je dan ook grijpen!

Ik leef nu al naar de 23e toe, aangezien het voor mij ook allemaal geen kattepis was zou ik het ook heerlijk vinden om me hoofd even leeg te kunnen maken en te kunnen genieten van het mooie Australie met de familie!


De warme groetjes vanuit hier in Manly!







  • 01 Februari 2014 - 10:22

    Linsey:

    Hey jel! Goed om even een berichtje te lezen!!
    Zet hem op! X

  • 01 Februari 2014 - 10:32

    Iskander & Elly:

    Lieve Jelle

    Wat heb je mooi geschreven ! Dank daarvoor En inderdaad zeker geen kattenpis voor jou.
    Gelukkig ben je weer uit het ziekenhuis en kun je weer op krachten komen.

    Het is hier alles behalve winter. Vandaag regent het alleen maar en vanaf volgende week gaat de temp alweer om en nabij de 10 gr Ben benieuwd of we überhaupt nog winter gaan krijgen.
    Volgend weekend gaan Ska en ik een weekendje naar Brugge lekker even weg en daar mijn verjaardag vieren. En in de voorjaarsvakantie zijn we weer een week in France en willen we de logeerkamer verder afmaken.
    Voor jou Nina en Erwin heel veel lieve groeten van ons en geef jezelf een dikke knuffel
    Je bent een KANJER !!!
    Liefs Ska & Elly

  • 02 Februari 2014 - 00:31

    Tineke:

    He lieve Jel,
    Lees net je nieuwe verslag. Dat was niet niks wat er allemaal gebeurd is.
    Fijn dat je dat wil delen met 'ons', mooi overzichtelijk, open en met jouw emoties, dapper!! Heb het via Nien al een paar keer doorgegeven, maar nu ook persoonlijk naar jou toe, KANJERS, dat zijn jullie alle drie!!! Ben zo blij dat het weer goed met je gaat. Nu bijtanken zodat je weer topfit aan jullie gezamenlijke rondreis kan beginnen. Dat komt op een goed moment, heel fijn om naar uit te kijken. Geniet ze daar. Ook van mij, een andere tante, een hele dikke KNUFFEL vanuit het frisse Nederland.
    XXX Tineke

  • 05 Februari 2014 - 19:20

    Corine:

    Hey lieve Jell, lees net je verslag, mooi geschreven met een mooie positieve insteek en wat zijn we blij dat het weer goed met je gaat!!!!! Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar, en dat weet je tuurlijk allang, het allerbelangrijkste is dat je weer helemaal terug bent, hoop wel dat er nog wat helderheid komt voor je over wat het nou is geweest.. En vanuit Egmond hebben we meegeleefd hoor en geduimd, kaarsies gebrand, maar.... ook een taartje met oma en je vader en moeder gegeten toen het weer goed ging! Lieve Jell, laat het allemaal maar lekker bezinken en geniet ondertussen van al het moois wat je meemaakt. En inderdaad straks met de hele familie op roadtrip, hoe uniek wil je het hebben. Prachtig om naar uit te kijken, ik denk dat jullie alle 4 de dagen tellen! En wat een rijkdom dat je 2 van die kanjers bij je in de buurt had/hebt, zo zie je, zo leer je uit wat negatiefs toch ,aar mooi weer waarderen hoe rijk je bent met zoveel lieve mensen om je heen, nou genoeg gepreekt haha, lieve Jell geniet ervan en groetjes vanuit het herfstige Egmond! Liefs CorineXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 2033
Totaal aantal bezoekers 7738

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 30 November -0001

Off to Australia!

Landen bezocht: